12.27.2008

Här vilar du i ringhet klädd

Gah.
Kommer hem från Bull imorse, ser mig omkring i det som ska kallas sovrum.
Det ser ut som någon har ätit alla mina kläder och sedan spytt upp dem ige, över hela mitt golv.
Mitt i allting, på något som jag tror är den vita fleece-filten som mamma tycker så mycket om, ligger min hund. Hon tittar upp när jag kommer in och ser på mig som om hon försöker säga "Nej, jag lovar, jag fäller inte alls just nu!".

Suckande skriver jag en lapp till mamma och pappa där jag meddelar att jag vet att mitt rum ser fördjävligt ut, och att jag ska städa; de behöver inte väcka mig tidigt för att påminna mig om det heller. Så jag vaknar kockan 1 av att min ömma moder klappar mig på huvudet (som för övrigt är ett mycket besynnerligt sätt att vakna på, dock ganska mysigt) och säger,

"Du har nu en timme på dig att äta frukost och städa ditt rum, sen kommer farmor och farfar."

Det är tur att Evelina är påväg.
Annars hade jag legat i fosterställning för länge sedan.

No comments: