12.19.2008

Run Neon Tiger

Wow.
Jag tänkte att, 'Fan, jag måste ju blogga lite innan jag sover.',
men längre än så kom jag inte. Jag vet inte riktigt exakt vad jag ska blogga om.

Framtiden är här.
Den närmar sig med stormsteg i varje fall.
Jag var på arbetsförmedlingen idag. (Igår.)
Min handläggare är snygg som en gnu (Linnéas uttryck för dagen, inte mitt) men han skakar hand som en död sill tyvärr. Verkligen ett slöseri på en sådan fin rumpa.

Första dagen som arbetslös förde även med sig en spontan vinkväll i Linnéas kollektiv. Enormt trevligt, med lagom mängd ventilation (HerreGUD, vad världen är alldeles för lite för olycklig kärlek - alla känner alla!) och desto mera skratt och kram. Sofia dök upp också, så jag fick kela lite med henne.

Men nu stänger sig mina ögonlock av sig själva; min hjärnas subtila hint om att sömn är trevligt ibland. Jag ska därför runda upp mitt planlösa bloggande för ikväll med att be en stilla bön till min polare en trappa upp om att mamma inte väcker mig imorgon klockan nio med varken peter jöback eller radio malmöhus. (Eller vad det nu är hon lyssnar på.)

Godnatt, ni få människor som läser min blogg.

1 comment:

Anonymous said...

Du vet att framtiden är svår att fånga. Det som är är idag, är imorgon igår.

Att tänka så får min hjärna att snurra. Så jag lever idag. Planerar gärna framåt. Lite grovt för det som är långt borta och lite mer noga för det som är närmre. Men livet är idag, just nu precis där man är. Ta till vara på det. Det kommer aldrig igen.
/Peter