1.30.2009

Be good for goodness sake.

Min blogg har gått i ide.
Jag tog den med mig till min mentala grotta och vi tänker stanna där ett tag, om det går för sig.
Där ska vi leva i symbios med naturen och äta rötter.
(Genast vill jag dra en parallell till Grottbjörnens Folk, men jag orkar inte riktigt.)

Just nu är livet helt okej, kan jag säga så länge.
Jag jobbar och pysslar med konfan, och motiverar mig med att det är Dalarna om 15 dagar.
Försöker förtränga hur mycket jag vill abandon ship och sticka till Taizé typ nu, och inte återvända på typ två år. Tänker att jag måste ge min omgivning chansen att vänja sig vid tanken. (Det är faktiskt först nu som folk börjat inse att jag faktiskt ska åka. Huh.)

Men vafan.
Mamma-med-jobbar-kompisarnas Fest är imorgon.
Lagom lägligt att jag och Sofie ska uppträda och vara kaffepaus-underhållning har jag gått och blivit sjuk. Somnade klockan åtta igårkväll, och vaknade halv fem. Men, men.
Jag har uppträtt under värre förhållanden. (Tänk tigrerad klänning och disco-version av Ain't no sunshine.)

Tillsvidare.
Förvänta er dock inte regelbundna uppdates.
Sry.

No comments: