1.10.2009

Vintern i skåne är fanimej på fusk.

Jag vet inte riktigt vad jag ska blogga om.

Jag är inte riktigt på topp just nu.
Lever mest på tanken att jag och Charlie bestämt datum för Taizé i vår och i sommar,
och det faktum att vi åker till Dalarna om 35 dagar.

Ikväll är det The Old Bull som gäller. Får väl sjunga någonting och känna mig lite duktig. Imorgon är det Lillkyrkan (back on track igen efter jul) och sen mina finfina konfimander. Vi har haft ytterligare ett avhopp från ledartruppen vilket betyder att vi nu är fyra äldre, lite för gamla ledare och en första års-ledare åt 25 energiska 14-åringar. Heh.

Ska till vikariepoolstanten på tisdag.
Gode Gud, snälla ge mig massvis med jobb.


Kom och se detta mysterium;
skapelsens Herre hängd på ett kors.
Kungars Kung offrar sitt dyra blod
tyngd utav ångest, smärta och kval.

Sjung till Jesus - Han tog vår skam, tog all vår synd på sig.
Han har befriat oss.
Sjung till Jesus, ära Hans namn!
Sjung om Hans trofasthet;
Han gav sitt liv och dog för oss.

Kom du svage, här får du vila ut.
Kom du som sörjer, Han ger dig tröst.
Kristus dog, uppstod till himmelen,
Ger av Sin nåd, ger oss Sitt liv.

Sjung till Jesus, Konungars Kung, Nu och för evigt.
Han som är himlens Konung.
Sjung till Jesus.
Vi är Hans folk, nu och för evigt.
Sjung om den kärlek Gud oss ger.

Erik Tilling - Sjung till Jesus.

No comments: