1.21.2009

Som alltid är det någon annan som sköter mitt liv.

Vilket betyder att jag är upp halv sju, lite lätt frusen och.. röd-mosig, med ett glas juice i handen och Criminal Minds på datorn. Dock vågar jag knappt göra någonting annat än att vistas i komplett tystnad utav rädsla att jag ska missa ytterligare ett samtal och sedan bli utkastad ur Vikariepoolen.

Men men.
Barn är förvrigt hysteriskt söta.
Speciellt när de är så trötta att de blir ledsna, och allt de vill är att gosa.
Vilket oundvikligen leder mig till frågan;
Är jag en treåring?

Jag kan fan inte bli lite sömnig ens, utan att början gråta.
Nej, lite Criminal Minds får det allt bli, så jag inte somnar.

1 comment:

Virre said...

LYKKE! Ta nu ansvar och höj volymen på mobilen! Du har ju fått ett jobb nu och du måste spara pengar om du vill komma iväg till Taize (stavning)! Om du har fått fel på dygnsrytmen så vet jag det rätta tricket:
1. En natt när du VET att du inte skall göra något ALLS nästa dag så håller du dig vaken HELA NATTEN (sov inte en blund).
2. Fortsätt hålla dig vaken hela kommande dagen.
3. Du kommer vid nio-snåret vara så dödligt trött att du deckar över kvällsmaten.
4. Din mamma bär nu in dig i sängen och du sover hela natten!
5. Efetrsom att du somnade nio kommer du att vakna av dig själv vid 9-10 snåret, och om du skulle bli väckt av telefonen så är du inte halvdöd när du svarar!
Slutsats: VÄND PÅ DYGNET OCH JOBBA!
Älskar dig!
Puss /V da sis (yeaaaaah)!!