1.15.2009

Var inte en sådan Judas.

Konfan är alltid lika spex när Charlie chippar in.
Senaste konfapasset gick tillräckligt bra för att jag ska fortsätta längta enormt till dalarna och veckan av stress, tårar, kalla blöta fötter och för mycket cigg.
(De få stunderna av glädje, skratt och kramar är bara bonus.)
29 dagar kvar.
Och då räknar jag inte ens övernattningen på NN natten innan.

Vikariepoolsgrejen gick som smort.
Det visade sig, väl där, att allt jag och fyra andra behövde göra var att dyka up med godkända utdrag ur belastningsregistret och gå med på att inte beté oss som Rövhattar (dagens ord) och sedan var vi inskrivna. Jag står redan på aktiv status - och därmed också få ett samtal klockan halv sju vilken morgon som helst - men jag kommer antagligen inte få jobba någonting förrän sista veckan i januari. Då bör alla ha bytt baciller med varandra och blivit sjuka. Charlie sade dock något om att influensan förväntas slå på stort redan på onsdag.

Jag drabbades för övrigt av städ-mani efter att jag duschat ikväll.
Har säkert väckt mami unt vati oräkneliga gånger, då jag konstant trillade över en tom ramlösa-flaska på mitt golv. De låter hemskt mycket mot parkett när de är tomma. Reslutatet är iaf häpnandsväckande. Jag hade glömt hur mycket golv jag faktiskt hade.

Nu ska jag sluta ordbajsa på blogger, och lägga mig i min säng och lyssna på HP & The Deathly Hallows läst av Stephen Fry.
(Och ja, Evelina, jag går igenom som känslospektra som du. They're all HITLERS!)

2 comments:

Fröken Stina said...

Älskar att läsa vad du skriver! Det där med onda pet-flaskor har man ju varit med om. A blir alltid skitförbannad när jag råkar tappa, slänga (helt oavsiktligt), snubbla över dem eller rulla dem över hela golvet...
Hoppas nu de ringer dig fem dagar i veckan och kastar slantar över dig! Puuusss

Veronica said...

rööövhattar! Det är sådana som sviker la hat familja! Riktiga rövhattsrövar må jag säga! Fy fan! Bobbo bör elimineras!...fort?