2.25.2009

Man skulle vilja att saker och ting gick ens väg ibland.

Just nu är jag ganska så trött, och en hel del besviken.
Konfan var trevlig, och mässan var jättefin - lagom lång och så, och även om bara hälften av barnen dök upp så hade vi det jättetrevligt.
Speciellt ledarnas hysteri efteråt.
Det är en fantastisk upplevelse när människor omkring en
river sina egna murar och kliver ur sina skal.

Men nu är ännu en sådan stund när jag känner mig lite trött på det här.
Jag vill ha allt. Nu. Det vanliga skulle vara att vilja åka till Taizé, men för tillfället är jag nöjd med att vänta på Juli här hemma i Sverige. Men om jag ska göra det så ska jag väl få ha roligt under tiden?

Jag hade tyckt om att ha en ordnad, stabil ekonomi.
Jag hade tyckt om att få ta de sånglektionerjag sett fram emot i två månader.
Jag hade tyckt om att få ha ett känsloliv utöver de vanliga, platoniska formerna.
Jag hade tyckt om att få vara attraherad av de människor jag är attraherad av utan att det skulle ställa till med problem.
Och frankly, så hade jag velat få ha sex, för det är lite för lång tid sedan sist nu.

Men nej, jag skulle bli sjuk som ett aber och missa två veckors jobb och kommer därför inte få en vettig lön innan april.
Men nej, utan en stabil ekonomi kan man inte ta privata sånglektioner, hur mycket man än saknar att få sjunga.
Men nej, trots att jag fysiskt känner mig snyggare än jag gjort på länge, så känner jag mig fulare än någonsin på insidan.
Men nej, för jag har jättesjuka försvarsmekanismer vilket gör att de människor jag blir attraherad av är människor jag inte kan få, och som jag normativt sett verkligen inte borde tycka om.
Och Nej, min enorma brist på självförtroende säger åt mig att jag inte skulle kunna ragga upp en gnu som någon suttit på.

So there.
Nu ska jag röka en cigg, och sen ska jag sova, för jag ska jobba klocka åtta imorgon bitti.
Ursäkta den obligatoriska ångestdeppen.

No comments: