2.15.2009

Välkommen till ett vykort

För första gången har vi med oss internet till Dalarna, och jag känner att nu har jag fan pillat mig i navel tillräckligt. Dags att göra något som i alla fall är nästan produktivt.

Jag är sliten itu, liksom.
Jag är här, det är sjukt skoj och jättemysigt, och vi bor i ett freakin' vykort. Det är en halvmeter snö ÖVERALLT, och solen lyser på istapparna som hänger från taken på de röda små stugorna och Husmor Britt-marie är lika fabulös som vanligt.

Å andra sidan lider jag fortfarande av kvalen och sviterna från gårdagens bussresa upp hit.
Med tre timmars sömn i kroppen inser jag klockan kvart över sex, lördag morgon, att två spyor på en halvtimme faktiskt betyder magsjuka och inte junkfood-overdose.
Ni förstår säkert själva att bussresan blev fantastisk.
40 passagerare, elva timmar, fem kräkpåsar, fyra liter vatten, två ciggaretter och ett punkterat däck senare är vi framme i Svärdsjö, Dalarna.

Jag börjar må bättre nu.
tog ledigt från praktiskt taget all aktivitet idag, och sov 13 timmar. Tog en lång dusch, och åkte till affären med Britt-marie. Fick se metropolen Svärdsjö i all dess Glory, och nu har jag kastat fram ett städschema dessutom. Som sagt; produktivt värre.
Men snart kommer barnen hem från backen igen, och jag ska röka innan dess.
Håll utkik, Dalarna kommer säkert ha mer att bjuda på!

1 comment:

Veronica said...

ooh! Va mysigt! När kommer du hem min pärla? Eller du e kanske hemma? hmm...