3.05.2009

Oh, Mon Dieu!

Birgitta Durand på VIkariepoolen är en av de mest svårfångade kvinnor på denna jord. Jag kom hem och upptäckte ett meddelande på mitt 3-Svar där hon informerar mig om jobb imorgon, men att jag måste ringa henne innan klockan halv 5 om jag vill ha det.

(Paus för att ringa. Upptaget.)

Så fort klockan slår tre tutar det upptaget i Birgittas telefon.
Konstant. Och det fula är att jag inte orkar slå hennes nummer i hemtelefonen - för jag har ju det inlagt i mobilen - så jag ringer från den istället för att slösa upp modern och faderns pengar.

(Paus för att ringa. Upptaget.)

Dock hoppas jag att när Tre-killen sa att jag ringde gratis till myndigheter så kanske det innefattar Lunds Kommun. Det hade varit sweet.
Om jag inte får jobba imorgon blir jag nog hysterisk.
Eller nej, kanske inte. Men vafan, Jag vill ha pengar liksom.

(Paus för att ringa. Upptaget.)
(Paus för att ringa. Upptaget.)
(Paus för att banka mobilen i skrivbordet, klappa den ömt och be om ursäkt, och ringa igen.)
(Upptaget.)

No comments: